Agencja reklamowa

Rozmowy o marketingu i promocji niemal zawsze prowokują jednego z rozmówców do postawienia pytania, na które nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi - czym tak naprawdę zajmuje się agencja reklamowa?

Oczywiście, zawsze można posilić się gotową odpowiedzią i zacytować tekst z podręcznika do marketingu. Jednak czy zamknięcie działalności agencji reklamowej w kilku słowach, mówiących o kompleksowej obsłudze marketingowo-promocyjnej, będzie mogło w pełni opisać procesy, które zachodzą za zamkniętymi drzwiami każdego studia reklamy? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, najpierw trzeba zrozumieć ideę samej reklamy.

Reklama a biznes

Powiedzenie, które określa reklamę jako dźwignię handlu, jeszcze nigdy nie było tak aktualne jak dziś. Obecna rzeczywistość gospodarcza to przede wszystkim niezwykle silna konkurencja rynkowa, która jest charakterystyczna dla dosłownie każdej branży. Mimo to nowe firmy wyrastają jak grzyby po deszczu, mało tego - wiele z nich osiąga spektakularny sukces. Wiele osób powie, że to kwestia szczęścia i znalezienia rynkowej niszy, natomiast każdy marketingowiec stwierdzi, że za powodzeniem przedsięwzięcia stoi wyłącznie odpowiednia promocja. Szczęście i zapotrzebowanie nie mają tu nic do rzeczy, u stóp sukcesu każdej firmy zawsze leży reklama.

Bardzo wielu ludzi sądzi, że działania promocyjne ograniczają się jedynie do reklamy danego produktu. Jest to oczywisty błąd. Zastanówmy się przez chwilę - kto kupi nawet najlepiej wypromowany produkt, jeżeli będzie oferowała go anonimowa marka? W przypadku nowych firm podstawą działań marketingowo - promocyjnych jest kreacja wizerunku. Dopiero kiedy marka stanie się rozpoznawalna można przejść do promocji konkretnych dóbr.

Jak działa agencja reklamowa?

Banery ulotki wizytówki reklama Piła - to pierwsze skojarzenia, jakie nasuwają się przeciętnemu odbiorcy, kiedy tematem jest promocja. Należy zaznaczyć, że nie jest to błąd, gdyż taka forma reklamy nawet dziś jest aktualna, tyle że w nieco zmienionej formie. Nawet opracowanie ulotki - czynność, która na pozór wydaje się niebywale prosta, wymaga pracy całego sztabu specjalistów, zaczynając od copywriterów a na grafikach kończąc. Baner reklamowy również nie przypomina już prostej tablicy z hasłem reklamowym. Rozwój technologii LED sprawił, że tablice stały się aktywnym środkiem promocji, mogącym wyświetlać nawet krótkie filmy. A co z bardziej zaawansowaną formą reklamy?

Reklama zmienia się wraz z jej odbiorcami. Patrząc wstecz można łatwo dojść do wniosku, że niegdyś działania promocyjne były ograniczane jedynie do kilku pól - prasy, radia i telewizji. Dziś każde studio reklamy Piła ma znacznie szersze pole do popisu. Wiele kampanii reklamowych odbywa się w przestrzeni wirtualnej. Nie powinno to nikogo dziwić, internet stał się bowiem najpotężniejszym środkiem przekazu. Jeszcze kilka lat temu nikt nie interesował się reklamą w mediach społecznościowych i na blogach. Promocja w internecie była raczej traktowana jak "branżowa ciekawostka przyrodnicza". Dziś jest zupełnie inaczej. Dlaczego? Ponieważ internet stał się opiniotwórczy a z takim medium nie sposób się nie liczyć. Kolejną zaletą takiej promocji jest cena - kampania w sieci jest stosunkowo tania, zwłaszcza jeśli porównamy ją z reklamą telewizyjną. Ceny oczywiście zależą od zasięgu działań, jednak ogólny bilans jest bardzo korzystny. Kolejną mocną stroną reklamy w przestrzeni wirtualnej jest zasięg i możliwość "wycelowania" działań w konkretny target.

Jak zatem można odpowiedzieć na pytanie zawarte we wstępie - czym tak naprawdę zajmuje się agencja reklamy Piła? Uświadamianiem odbiorcom ich potrzeb, to chyba najwłaściwsze określenie. Celem reklamy nie jest sprzedanie drewna w lesie, tylko uświadomienie konsumentom jego przydatności. Agencja reklamowa nie jest po prostu firmą, to raczej grupa fachowców, którzy poprzez realizację swoich pasji dążą do osiągnięcia wspólnego celu. Wszystko sprowadza się właśnie do pasji, to stąd bierze się siła dobrej kampanii reklamowej, która jest w stanie kreować potrzeby i oczekiwania milionów odbiorców na całym świecie.


Skorzystaj z darmowej wyceny twojego zamówenia

Darmowa wycena